funkcionális táplálkozási tanácsadás

Lányok, Hölgyek, Asszonyok! Esztek Ti eleget?

Tudom, hogy a divat és az XS-es modellek oltárán lassan már ciki lesz nem salátát rendelni ebédre, de az átlagember számára hosszú távon megvannak a következményei az alacsony kalóriafogyasztásnak. funkcionális táplálkozási tanácsadás

A funkcionális táplálkozási tanácsadás előtt 3 napos étkezési naplót kérünk az ügyfeleinktől, ami egy jó gyakorlat arra nézve, hogy a különböző egészségügyi célok mentén megnézzük mivel is állunk szemben.

Nem mindenki fogyni szeretne a mai világban, sokan küzdenek krónikus fáradtsággal, autoimmun betegséggel, pajzsmirigyproblémákkal vagy csak úgy általánosan rossz a fizikai kondíciójuk, folyamatosan fáznak, enerváltak, kedvtelenek. Ezeknek a tüneteknek sokszor azonnal látszanak az alapokai egy ilyen étkezési naplóban. Szinte alig tudjuk mit és mennyit eszünk egy nap, amit nem mérünk, azt pedig nem lehet érdemben változtatni, szóval még ha macerás is a naplózás, egy nagyon fontos lépés az életmódváltásban.

A minap éppen írtam egy reggeli ötlet posztom alá, hogy sosem szabad a kiposztolt ételmennyiségek alapján kitalálni mi vajon sokat vagy keveset eszünk-e, hiszen a legtöbb esetben nem tudjuk a posztoló (aki lehet dietetikus, táplálkozási tanácsadó vagy bármilyen okból csak úgy ételt posztoló influenszer) milyen paraméterekkel rendelkezik: hány éves, hány kiló, mennyi a napi aktivitása, tervez-e várandósságot a közeljövőben, milyen a napirendje, mennyit ül egy nap, mennyire stresszesek a napjai, hány órát alszik, hol tart a ciklusában, illetve, hogy a posztban mutatott ételen kívül milyen a teljes napi étrendje.

funkcionális étkezési javaslatok

 

Ezek ismeretében sem lehetne egyébként egzakt eldönteni, hogy Neked az ő tányérjához képest nagyobb vagy kisebb adag ételt kellene enned. Korábban már írtam egy cikket arról, hányszor együnk egy nap?

Tudod honnan lehetne ezt tudni? Felméréssel, számolással és a fenti tényezők összeolvasztásával. Tehát az, hogy kinek mennyit kell ennie teljesen egyéni. Azt, hogy miből, az már lehet egy közösebb halmaz a posztok és a Te étrended között, de még ott is rengeteg minden befolyásolja a valós képet.

Funkcionális táplálkozási tanácsadás

Két lehetséges forgatókönyv, amire a táplálkozási naplókból következtethetünk:

Egy átlagos fizikai aktivitást végző 35 év körüli nőnek az alapanyagcseréje 1400 kalória. Ha éveken keresztül 1200 kalóriát viszel be és ehhez még tegyük fel aktívan rohangálsz napközben, heti 1-2 alkalommal mozogsz, házimunkát végzel rendszeresen és még gyermektervezésben is vagy, akkor a hosszú távú kalóriadeficit nem biztos, hogy segíti a céljaid elérését, sőt.. A gyermekáldáshoz szükséges megfelelő hormonszintek (jó progeszteron, megfelelő Anti-müller szint), vitamin- és ásványi anyag ellátottság nagyban függenek a bevitt kalória mennyiségétől és természetesen az elfogyasztott ételek minőségétől is. Átlagban 800-1000 kalória mínuszban vagy naponta, a szervezeted elkezdi átcsoportosítani a rendelkezésre álló tápanyagokat bizonyos hormonok előállítására és csorbát szenved egy sor másik fontos hormonod előállítása. A ciklusod előtt barnázol, 24 naponta jön meg, a hajad elvékonyodik, kedvetlen vagy, enervált.
Amennyiben 35 éves nőként napi 8 órát töltesz ülőmunkával, autóval jársz dolgozni vagy home-officeban vagy, 3 kiadós étkezésed között nassolgatsz müzliszeletet, 3 tejeskávét és vacsora után még elropogtatsz valamit a TV előtt (chips, magok), akkor elképzelhető, hogy 2500 kalóriát is magadhoz veszel naponta, nem megfelelő összetételben, túlnyomórészt telített zsírsavakban gazdag, magas cukortartalmú élelmiszerekből. Ezek eredményeképpen és a mozgáshiány következtében magas a koleszterinszinted, enyhe zsírmájad van, erőteljes hasi hízásnak indulsz és az évek alatt plusz 10 kiló felesleggel az inzulinrezisztencia tüneteit tapasztalod magadon. Itt a nem megfelelő arányok mellett az észrevétlenül naponta bevitt plusz 500 kalóriák okozzák a problémát.

Amit nem mérünk, azt nem ismerjük tehát és nem is tudunk rajta érdemben változtatni. A mit-mennyit összetétel pedig EGYÉNI, az egészségügyi céljaidtól függ és sosem állandó, hanem időszakonként változik.

Ha szeretnél többet tudni a SAJÁT céljaidhoz igazított helyes arányokról, várlak szeretettel funkcionális étkezési tanácsadáson.