házikoszt

Házikosztot az asztalra!

Az elmúlt 4 hétben nem tudtam itthon főzni házikosztot lakásfelújítási mizéria miatt, így a teljes étkezési káoszt elkerülendő heti menüt rendeltem a házikoszt helyett.

Szerettem volna kipróbálni valami újat, így teljes értékű növényi étrendet választottam minden napra. Korábban voltam már hobbi-vegán és majdnem-vega is, de egyiket sem etikai megfontolásból választottam, hanem egyszerűen nem kívántam a húst úgy általánosságban. A vércsoportom egyébként „A”, így alapesetben sincs szükségem túl sok állati fehérjére és a hormonális/anyagcsere típusom is inkább szénhidrátigényű, mint fehérje. (egyébként pont ezért nem érdemes csak arra hagyatkozni mit esznek mások az instán vagy a facebook-on, mert lehet Neked személy szerint valami egészen más kombinációban van szükséged a tápanyagokra!).

Miért érdemes a házikoszt mellett dönteni?

Az mondjuk mindig feltűnt már akkor is (ez legalább 15 éves sztori), hogy néhány hét után muszáj volt átmennem a családi otthonba, ahol mindig volt jó magyaros koszt és beleharapni egy gyulai kolbászba úgy magában a hűtőből. Nem viccelek, pontosan ez történt állandóan. Úgy, hogy egyébként egyáltalán nem vagyok rajongója a gyulai kolbásznak. Aztán persze mikor már jobban értettem a testem jelzéseit és meg is tanultam mi miért történik, egyre biztosabb voltam benne, hogy ez a vegánság nem egy járható út nekem tartósan.

Nos, most sem volt ez másként  Már eleve úgy is terveztem, hogy heti kétszer legyen kiegészítve a növényi étrend májjal, csontlevessel, kacsa vagy libahússal. De még ez is édeskevésnek bizonyult, este néha mangalicaszalonnát és kacsatöpörtyűt kellett nasiznom, hogy jobban legyek. Ebből a teljes értékű növényi étrendből, amit rendeltem, ugyanis teljesen hiányzik az ilyen típusú zsíradék, bizonyos hormonok előállításához pedig akkor is szükség van ezekre, ha a TÉNÉ rajongói most jönnek és élve felaprítanak .

Én pedig a 4. hétre már fáradt voltam, enervált, hideg volt a kezem állandóan, egyértelműen hiányzott az állati fehérje és állati zsír a napi étrendemből.

Mivel alapvetően kerülöm a glutént és még néhány apróságot () bonyolult volt a menü választás, hogy semmi olyan ne legyen benne, amit nem fogyasztanék szívesen.

Egy szó, mint száz tegnap este végre bejutottam a konyhába és a szokásos 15 perc alatt összedobtam ezt a színes csodavacsorát: az volt benne és úgy, ahogyan én szeretem. Igazi házikoszt készült.:)

Ghí-n pirított shitake gomba, cukkini, kaliforniai paprika, kölestészta és sárga curry szósz, agyon korianderezve, petrezselyem és újhagyma kupaccal a tetején.

Egyébként nem tudok „valójában” főzni, ezek csak ilyen összedobós kaják tényleg, de higgyétek el, a saját magunk által készített házikosztnál, amiben tudod mi van, hogyan készült nem tudnék jobbat ajánlani egészséges táplálkozást tekintve. Annyi mindenre kell figyelni, hogy rendben legyünk, valahogy szorítsátok ki ezeket a fél órákat naponta, mert mindennek az alapja az, hogy milyen táplálékkal TÁPLÁLOD a testedet!

 Szakterületem az integratív szemléletű étkezési és életmód tanácsadás, amelyekkel feltárom a lehetséges gyökérokokat és azokra fókuszálva haladunk az egyensúlyi állapot felé.