Így turbózd fel magad a tél utolsó heteiben!

Februárban sokszor úgy érezhetjük, hogy már alig bírjuk ki tavaszig. Vitaminkészletünk fogyóban van. Vége az ünnepeknek, kevés a fény, mely a hangulatunkat jócskán befolyásolja. Néhány életmódbeli téli tipp a segítségedre lesz, hogy visszanyerd az életerőd, és formád!

Évekkel ezelőtt miközben vezetés közben hallgattam a rádiót, felkaptam a fejem egy mondatra, miszerint „Január 25.” az év legdepressziósabb napja. Erre nagyban rátesz egy lapáttal, hogy nagyon sok ügyfelem panaszkodik indokolatlan fáradtságra, kimerültségre, lehangoltságra. 

téli fáradtság

egy nagyon fáradt ember kávét iszik reggel

A tél közepén vagyunk, az utóbbi időben nem túl sok napfény ért minket. Még mindig hosszúak az esték. Aztán persze hideg van, hiányzik a lelkünket simogató napsütés. Vitaminkészleteinket kezdjük felélni. Mégis mit tudunk tenni a tél közepén, hogy jobban érezzük magunkat a bőrünkben?

Összeszedtem néhány lélekerősítő módszert, amelyek segítségével fittebbek, boldogabbak, egészségesebbek leszünk, és nem utolsósorban a hétköznapjainkba is könnyen beépíthetők.

Használd ki a fény erejét!

Akkor is állj ki az ablakba, teraszra reggel 10 percre, ha nem süt a Nap, fedetlen szemmel csak nézelődj (dioptriás szemüvegedet is vedd le) és engedd, hogy a kék fényhatás behangolja a biológiai órádat. Ha teheted, napközben újabb 10-15 perceket tölts kint a szabadban, szintén szemüveg nélkül. Ez az egyik legjobb téli tipp.:)

Hideg napok

Turbózd fel magad vitaminnal!

Egyértelmű jele, hogy vitaminkészleteidet kezded felélni, ha indok nélkül sokat vagy fáradt, dekoncentrált, hullik a hajad, ingerlékeny vagy. Segélykiáltás a testedtől, hogy vitaminra van szüksége.

Nagyon fontos, itt az elején megjegyeznem, hogy a vitamin bevitel nem egyenlő azzal, hogy megvesszük a vitamint és a szekrényen porosodva biztatjuk magunkat: Oh, ma nem volt időm bevenni, a reggeli rohanásban, majd holnap…A vitamin szedés váljon a napi rutin részévé, vegyük be őket az előírásnak megfelelően. (reggeli előtt, után, folyadékkal stb…)

C-vitamin: A C-vitamin köztudottan immunerősítő, jótékony hatással van a szervezetre, mindenképpen javasolnám ebben az időszakban. A C-vitamin bővelkedik a káposztafélékben, céklában, retekben, csipkebogyóban, almában, és évszaknak megfelelően választott vitaminforrások, melyet az étrendedbe könnyen beépíthetsz, .

D- vitamin: A szervezetünk védekezőképessége szempontjából nagy jelentőséggel bír, erősíti a csontokat, csökkenti a depresszió kialakulásának esélyét, valamint az inzulinszintünkre és vérnyomásunkra is pozitívan hat. A D -vitamin szedése mellé ajánlott a magnézium és K vitamin szedése. A D vitamin készlet pótlására a tojás, hal, olajos magvak, belsőségek ajánlottak, de ezt érdemes csepp formában tél végéig készítményben is pótolni.

B-vitamin: A B vitaminoknak fontos szerepe van az immunerősítésben, mentális frissesség megőrzésében, szükségesek a látás egészségének fenntartásához, a köröm-haj-bőr egészségéhez, anyagcsere folyamatok működéséhez, szív védelméhez. B vitaminokat természetes módon az alábbi alapanyagok felhasználásával könnyen beépítheted a mindennapokba: hús, belsőségek, hüvelyesek, tojás, dió, magvak.

Figyelj a bélflórádra!

Az immunrendszer működését nagyban befolyásolja az emésztőrendszer egészségesen tartása. Tekints úgy az ételre, amely Téged működtet. Az energiaforrásunk, amit tápanyag formában „beviszünk”, működteti a szervezetünket, az agyunkat. A téli időszakban fogyassz olyan ételeket, amelyek a szükséges prebiotikumokat tartalmazzák: savanyúkáposzta, fokhagyma, spenót, édesburgonya, cukormentes natúr joghurt.

téli napok

Mozogd magad egészségesre!

Míg évekkel ezelőtt az a trend járta, hogy mozgással elérhetjük a kívánt testsúlyt, a mozgás valójában lételemünk és nem csak az esztétikum miatt fontos. Csontjaid és ízületeid, szív- és érrendszered, mentális egészséged érdekében mozogj minden nap legalább 30-45 percet.

A mozgás jótékony hatással van a testre-lélekre-szellemre egyaránt. 

Szerző: Farkas-Boross Zita, táplálkozási-és életmód szakértő

Együtt könnyebb!- Csatlakozz közösségünkhöz!

  • Youtube oldalamon hetente frissülő tartalommal várlak!
  • Ha még nem iratkoztál fel hírlevelemre: Hírlevélben tartalmas bejegyzéseket osztok meg hetente egyszer.
  • Hamarosan letölthető e-bookok
  • Üdv. a klubban! Kövess minket facebookon, csatlakozz közösségünkhöz!